תפריט נגישות

סמ"ר ישעיהו דוידוב ז"ל


לאות ולעדות כי
סמ"ר
ישעיהו
דוידוב
ז"ל
מ.א. 71132211
גילה אומץ לב
הראוי לשמש מופת

תיאור העיטור

סמ"ר נתנאל מכלוף ז"ל, סמ"ר ישעיהו דוידוב ז"ל וסמ"ש גד רחמים ז"ל שירתו במג"ב איו"ש.
בתאריך 15.11.02 נפתחה אש משני מוקדים ע"י שלושה מחבלים, לעבר כוח צה"ל ומג"ב, שאיבטחו את ציר המתפללים שבין מערת המכפלה לקריית ארבע.
צוות מג"ב ובו רפ"ק סמיח סוידאן ז"ל ותומר נוב ז"ל נכנס עם הג'יפ לציר המתפללים על מנת לאתר את מיקום המחבלים. שני הלוחמים נהרגו מירי המחבלים.
רפ"ק סמיח סוידאן הספיק לדווח בקשר על ההיתקלות והפגיעה.
צוות מג"ב נוסף שכלל את נתנאל מכלוף ז"ל, גד רחמים ז"ל ולוחם נוסף, היה בסיור ממונע על הציר, והגיע לאזור ההיתקלות של כוח צבאי עם המחבלים, שם נפתחה עליהם אש כבדה והם נפגעו באורח קל.
בשלב זה שמע הצוות בקשר את הודעתו של רפ"ק סוידאן ז"ל על פגיעתו. הצוות החליט להגיע לסימטה על מנת לסייע בחילוצו.
הצוות נכנס לסימטה ארבע פעמים. בשלוש הפעמים הראשונות חילץ תחת אש חיילים שנפגעו. בפעם הרביעית נכנס הצוות יחד עם כיתת הכוננות לסימטה, הגיע לג'יפ של סוידאן וירד מהרכב על מנת לנפץ את פנסי הג'יפ. אז נפתחה לעברם אש מסיבית שממנה נהרגו נתנאל מכלוף ז"ל, גד רחמים ז"ל ושלושה מחברי כיתת הכוננות, וכן נפצעו הלוחם הנוסף וארבעה מכיתת הכוננות.
קמב"ץ מג"ב חברון שהיה בזירת האירוע שמע אף הוא בקשר את רפ"ק סוידאן מודיע שהוא נפגע. הוא הגיע לסימטה יחד עם סמ"ר ישעיהו דוידוב ואז הבחינו בג'יפ של סמיח. מאחר שסוידאן לא ענה לקריאות הקמב"ץ, הוא החליט להתקרב וביקש מהנהג ומדוידוב לחפות עליו. כאשר ירד הקמב"ץ מהג'יפ החלה זריקת רימונים וירי מכוון לעברו. סמ"ר דוידוב שירד לחפות על הקמב"ץ, נפגע מהירי וחולץ, אך מאוחר יותר מת מפצעיו.
עיטור האומץ מועק לנתנאל מכלוף ז"ל ולגד רחמים ז"ל על מעשה גבורה שנעשה בעת מילוי תפקיד, תוך כדי חירוף נפש שיש בו גילוי אומץ לב בלתי רגיל.
עיטור המופת מוענק לסמ"ר ישעיהו דוידוב ז"ל על דבקות במשימה ועל גילוי אומץ לב הראוי לשמש מופת.

על מעשה זה הוענק לו עיטור המופת משטרה
תמונת סמל עיטור המופת משטרה
לפי חוק העיטורים במשטרת ישראל



בניית אתרים: לוגו חברת תבונה