תפריט נגישות

יעקב-דוד ליטמן ז"ל

יעקב-דוד ליטמן
בן 44 במותו
בן שרה בלה ואפרים מנדל
נולד בכ"ו בטבת תשל"א, 23/1/1971
התגורר בקרית ארבע
חלל פעולת איבה
בא' בכסלו תשע"ו, 13/11/2015
מקום אירוע: סמוך לחברון
מקום קבורה: ירושלים - הר המנוחות
הותיר: אישה וחמישה ילדים, הורים ואח

קורות חיים

יעקב-דוד, בן מנדל אפרים ושרה בלה, נולד בישראל, בנתניה, ביום כ"ו בטבת תשל"א (23.01.1971). אח לאביחי.

יעקב גדל בנתניה. הוא למד בבית ספר יסודי "תחכמוני" והמשיך לישיבה תיכונית של בני עקיבא בעיר. ממנה המשיך לישיבת ההסדר "ניר" בקריית ארבע, במסגרתה גם עשה שירות צבאי.

בתום השירות שב יעקב לקריית ארבע. הוא נשא לאישה את נעה ובני הזוג הקימו את ביתם ביישוב. בין השנים 1995 ל-2009 נולדו ששת ילדיהם: שרה תחיה, נתנאל, דביר, מוריה, תהילה ואביה.

אחרי לימודים אקדמיים לתואר ראשון יעקב הוסמך להוראה. מאז הוא עבד כרב וכמורה בבית ספר ממלכתי-דתי "חברון" לבנים בקריית ארבע. יעקב היה מורה אהוב, אהב ללמד ואהב מאוד ללמוד תורה. הוא התעניין במיוחד בכתביו של הרב קרליבך.

סיפר מורה שעבד עם יעקב, אבי קופרברג: "הוא השתבץ בכיתות היסוד והפך להיות אחד מרבני כיתות א'-ב'. רב הכיתה ביחד עם המחנכת מהווים האבא והאימא של התלמידים בראשית דרכם בבית הספר, ובעזרת ר' יעקב רכשו התלמידים תפילה, קריאה, לימוד תורה ועוד תחומים. הוא השתלב גם בהוראת מקצועות שונים בכיתות השונות, וכמובן לא ויתר על הדרכה בקייטנת בית הספר".

ראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר, הוסיף: "הרב יעקב היה אחד המורים המסורים בעירנו. מורה שהעניק לילדי קריית ארבע חברון תורה וידע בנושאים מגוונים. הוא עשה את הכול במאור פנים ובחיוך תמידי, שהשרה הרבה טוב על כל סביבתו".

ביום שישי אחר הצהריים א' בכסלו תשע"ו (13.11.2015) נסעו בני משפחת ליטמן מביתם דרומה לכיוון מיתר, לחגוג שבת חתן עם אריאל, אשר עמד לשאת כעבור כמה ימים את בתם הבכורה שרה תחיה. סמוך לעתניאל פתחו מחבלים באש לעבר הרכב. מהירי נרצחו יעקב ובנו נתנאל, שאר בני המשפחה נפגעו ממכות יבשות.

יעקב נרצח חודשיים לפני יום הולדתו ה-45. הוא הובא למנוחות בהר המנוחות בירושלים, לצד בנו שנרצח עמו. הותיר אישה, בן וארבע בנות, הורים ואח.

חתונתה של הבת שרה תחיה, שהייתה אמורה להתקיים בשבוע שאחרי הפיגוע, נערכה שבוע מאוחר יותר בבנייני האומה בירושלים. בני המשפחה הזמינו את הציבור הרחב להשתתף עמם בשמחה הכה מיוחדת, באושר המהול בכאב, ואכן אלפים הגיעו לשמח את הזוג.

אבי קופרברג, עמיתו של יעקב להוראה, העלה לאתר יוטיוב סרטון לזכרו. הוא פתח את הסרטון במילים: "הרב יעקב, מתלמידיו של אהרון הכהן, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה, הגיע לבית הספר ממ״ד חברון בנים בקריית ארבע לפני כ-15 שנה והיה לחלק מהצוות. מאז ועד יומו האחרון זה היה ביתו ומשפחתו השנייה ... זכיתי בחסדי השם לעבוד איתו בשש השנים האחרונות ולפני חמש שנים, כשהתחלתי בעצמי להיות רב כיתה, הרב יעקב ליווה אותי באופן אישי והדריך אותי 'ברחל בתך הקטנה' איך ללמד ילדים בגיל הרך". הסרטון מביא תמונות רבות של יעקב בחברת תלמידיו, לצד סיפורי זיכרונות של מורים ותלמידים.

חבריו של הבן נתנאל הקימו את קרן נח"ל לזכר יעקב ונתנאל ליטמן, שמטרתה לקיים בעזרת תרומות מגוון של פעולות הנצחה. את דף הפייסבוק של הקרן מקדמת הכותרת: "ומאירים את העולם במעשים טובים - קבלו על עצמכם מעשה טוב!"

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה