תפריט נגישות

טוראי בצלאל "צליק" רפופורט ז"ל

בצלאל רפופורט
בן 18 בנפלו
בן מינה ומרדכי
נולד בכפר סבא
בכ"ח באב תר"צ, 22/8/1930
התגורר בחירות
התגייס ב-1947
שרת בגבעתי - תש"ח
נפל בקרב
בי"א בתמוז תש"ח, 18/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: בית עפה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
חלקה: 60, שורה: 10, קבר: 19.

קורות חיים

בן מרדכי ומינה. נולד ב-22.8.1930 בכפר-סבא. בהיותו בן שנה, עברו הוריו למושב חירות שבגוש תל-מונד והתישבו שם. גמר ט' כיתות בית-ספר, התחנך על ערכי תנועת העבודה ומגיל רך התבלט ביושר ובנכונות לעזרה לזולת. התחיל ללמוד במקווה-ישראל, חלה בדלקת אוזן, נותח והוכרח לחזור הביתה. בשנה השניה הוכרח להפסיק את לימודיו בגלל ניתוח שני. בינתיים עברה המשפחה לנתניה ושם התחיל ללמוד מסגרות, אך בעבודה ובחיים בעיר לא מצא סיפוק, ואם כי הנסיון הוכיח שהחקלאות אינה יפה לבריאותו הלך לפני מלאת לו 16 שנה להכשרה חקלאית-ימית בנווה-ים שליד עתלית.

התמסר לארגון הקבוצה והשתלם בענפי החקלאות, אסף ספרים מקצועיים מביתו ולקחם איתו לתועלת לו ולחבריו. מצא סיפוק רב בחקלאות והיה מאושר בעבודתו במשק. ושוב הפריע הפגם בבריאותו והועבר לעבודות קלות יותר.

ב-1947 הצטרף עם כל ההכשרה לפלמ"ח. כשהתחילה מלחמת-השחרור נטל על עצמו את ענייני ההנהלה של ההכשרה והשתתף בפעולותיה בנווה-ים, בחיפה, בטנטורה ובגבעת-אולגה. פעמים אחדות הוכרח לבוא הביתה להבראה, לא סיפר דבר על מעשיו, אך בכל פעם עזב את הבית לפני החלמתו, כי העניינים הרבים של ההכשרה והצורך בפעולה מזורזת לעזרת החברים לא נתנו לו מנוח.

גם בביקורו האחרון בבית, שנמשך רק שעה קלה, לא סיפר כלום. רק אחרי העדרו נודע להוריו שהוא בא אז להיפרד. כאילו הרגיש שלא יתראו עוד.

תמיד הרגיש צורך להתנדב לכל פעולה, בין הראשונים ולסגת ממנה, בין האחרונים. כשהועברה חלק מהפלוגה לעזרה בקרבות בנגב, דרש בתוקף לצרף גם אותו.

השתתף עם חבריו בכיבוש הכפר בית-עפה וכשהוכרחו לסגת מפני התקפת-נגד מצרית חזקה נפל ביום 18.7.1948.

בחייו הקצרים, קיים במלואו את הצו של הגשמה עצמית מלאה.

ביום 9.10.1949 הובא לקבורה עם עוד כמה מחבריו בנחלת-יצחק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה