תפריט נגישות

אברהם נוריאל ז"ל

אברהם נוריאל
בן 28 בנפלו
בן חביבה ומאיר
נולד בעירק - בגדד
בתרע"ג, 1913
שרת בפלמ"ח
נפל בפעילות מבצעית
בכ"א באייר תש"א, 18/5/1941
במלחמת העולם השניה
מקום נפילה: חוף טריפולי
באזור לבנון
הונצח בירושלים - הר הרצל, חלקת נעדרים
הותיר: הורים ושני אחים

קורות חיים

בן חביבה ומאיר. נולד בשנת 1913 בעיר בגדד שבעיראק. בשנת 1924 עלתה המשפחה לארץ-ישראל והשתקעה בירושלים, שם סיים אברהם את בית הספר היסודי, המשיך את לימודיו בשיעורי ערב וביום עבד כחשמלאי. עם זאת היה בין ראשוניה וחבריה הפעילים של אגודת הספורט "הפועל" בירושלים וחבר בארגון ה"הגנה". הוא הירבה בסיורים והכיר יפה את סביבות ירושלים ומדבר יהודה ולא אחת שימש כמורה דרך באזור. בזכות כל אלה נתחבב על כל חבריו וחניכיו.

עם פרוץ מאורעות תרצ"ו התגייס למשטרת היישובים העברים והיה סרג'נט (סמל) בגדוד נוטרי הרכבת, אחראי לסביבה המסוכנת של קלקיליה הערבית. אחר-כך עבר לגבול הצפון, היה מפקד מחלקת נוטרי "גדר הצפון" ומילא תפקידי בטחון אחראיים. לאחר פרוץ מלחמת העולם השנייה, כשהוחלט לגייס עשרים ושלושה צעירים לפעולה מסוכנת בשטח האויב היה אברהם בין הנבחרים. המשימה שהוטלה עליהם היתה פיצוץ בתי הזיקוק בטריפולי שבלבנון כדי להקשות על הגרמנים לצייד את מטוסיהם במזרח הקרוב וכדי לחבל בתכניותיהם לרכז מספר גדול של מטוסים בסוריה למבצעים נגד בעלות הברית. בכ"א באייר תש"א (18.5.1941) הפליגה מחיפה סירת המנוע "ארי הים" ובה כ"ג (23) הצעירים, אבל משימתם לא בוצעה, הם לא חזרו לבסיסם וגורלם לא נודע. אברהם הניח הורים ושני אחים.

המשפחה הנציחה את זכרו על-ידי הקמת ספריה על שמו באחד מבתי-הספר לטעוני טיפוח בירושלים. שמו הונצח גם בספר "מגן בסתר". בית-הספר לקציני ים בעכו נקרא על-שם ''כ"ג יורדי הסירה".



הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה