תפריט נגישות

טוראי שמחה ליכטר ז"ל

שמחה ליכטר
בן 20 בנפלו
בן זיסל ויהודה
נולד בגרמניה
בכ"ד בטבת תש"ז, 16/1/1947
התגייס ב-אוגוסט 1965
שרת בחיל השריון חט' 10
נפל בקרב
בד' בסיון תשכ"ז, 11/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: רמת הגולן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: נהריה

קורות חיים

שמחה, בו זיסל ויהודה, נולד ביום כ"ד בטבת תש"ז (16.1.1947) בעיר אולם אשר בגרמניה. המשפחה עלתה לארץ בשנת 1949. שמחה למד וסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי "שחל" ובבית-הספר התיכון "בר-אילן" בנתניה. השתייך לתנועת "בני עקיבא". היה תלמיד מצטיין אף-על-פי שנוסף על לימודיו בימים עבד בלילות כדי לעזור לפרנסת המשפחה, כיון שלא היה ביכלתו של אביו החולה למשוך בעול. עניו היה וזהיר בכבוד זולתו; שומר דת ומקפיד במצוות בין אדם למקום כשם שהיה מקפיד במצוות שבין אדם לאדם. אהב לעזור לחברו בכל דבר בשעת הצורך ובשל תכונותיו אהבוהו חבריו ומכיריו.

גויס לצה"ל באוגוסט 1965. לפי תכניות לעתיד אמר ללמוד מתימטיקה ופיסיקה באוניברסיטה העברית בירושלים לאחר גמרו את שירותו הסדיר, אך לפני שסיים את שירות-החובה פרצה מלחמת ששת הימים והשתתף בקרבות לשחרור ירושלים. לאחר-מכן הועבר לרמת הגולן. שמחה גילה מסירות בלתי-רגילה ומשמעת למופת בשירותו - ופעם, כאשר שיירתו שהובילה מים, דלק, מזון ותחמושת, עלתה על שדה-מוקשים ברמת-הגולן; הרכב אשר בו נסע, התרסק והוא נפצע קשה ובבית-החולים מת מפצעיו; זה היה ביום ד' בסיון תשכ"ז (11.6.1967).

הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בנהריה.

ישיבת "בני עקיבא" בנתניה הקדישה לזכרו סדר משניות. בחוברת מטעם עיריית נתניה "תהילת נצח לבני נתניה שנפלו על משמרתם" הונצח שמו. זכרו הועלה בפירסומי בתי-הספר התיכוניים "שחל" ו"בר אילן" שבנתניה וגם ב"עלי אילן", עתון התלמידים שבנתניה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה