תפריט נגישות

טוראי שלמה מלכה ז"ל

שלמה מלכה
בן 19 בנפלו
בן מזל ועמרם
נולד בכפר סבא
בו' בחשוון תשי"ט, 20/10/1958
שרת בחיל התותחנים גדוד נמר, חיל השריון גדוד נמר
נפל בעת שירותו
בכ"ח בחשוון תשל"ח, 9/11/1977
מקום נפילה: רמת הגולן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: נתניה
חלקה: 3, שורה: 9, קבר: 8.

קורות חיים

בן עמרם ומזל. נולד ביום ו' בחשון תשי"ט (20.10.1958) בכפר-סבא. למד בבית-הספר היסודי 'יבנה' שבנתניה, המשיך וסיים את לימודיו ב'תיכון חדש' שבנתניה. כפי שמעידה אמו, אהב שלמה את בית-הספר ואת הלימודים. לאחר שתי שנות-לימוד בתיכון החליט להמשיך ללמוד בתיכון מקצועי עד גיוסו לצה"ל.

שלמה היה ילד בריא וחברותי. בזכות חוש-ההומור שלו התחבב על חבריו והיה מקובל מאוד בחברה. בנערותו השתייך לארגון 'מכבי הצעיר' שבנתניה. הוא אהב מוסיקה והיה חבר בתזמורת העירונית.

אהב לכתוב שירים. כבן למשפחה מרובת-ילדים עזר הרבה לאמו בעבודות הבית ובטיפול באחיו הצעירים. הוא היה מסור מאוד למשפחתו והשרה אוירה נעימה בבית. שלמה גויס לצה"ל בפברואר 1977 והוצב לחיל-התותחנים. לאחר הטירונות נשלח לרמת-הגולן ושירת שם כתותחן. הוא המשיך לשמור על קשר הדוק עם משפחתו וביקש לעבור לשרת בבסיס קרוב לביתו, כדי שיוכל להמשיך ולסייע לאמו. ביום כ"ח בחשון תשל"ח (9.11.1977) נפל שלמה בעת מילוי תפקידו ברמת הגולן. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבנתניה. השאיר אחריו הורים וארבעה אחים.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד-היחידה: "שלמה, ששירת כתותחן בסוללה, היה אהוב על חיילי היחידה והתגלה כנער בעל יוזמה ורצון עז לעזור לכל חייל. אנו ִ חיילי היחידה ומפקדיה ִ נזכור אותו כך לעד".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה