תפריט נגישות

סמ"ר גנדי איסקוב ז"ל

גנדי איסקוב
בן 21 בנפלו
בן ראיסה ושאול
נולד בברית המועצות
בכ"ו בשבט תשמ"א, 31/1/1981
התגורר בחדרה
התגייס ב-6.8.00
שרת בחיל שלישות, חיל כללי ימ"ל צבאי 1029
נפל בעת שירותו
בכ"ה בסיון תשס"ב, 5/6/2002
מקום נפילה: צומת מגידו
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: חדרה
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

גנדי היה ילד חכם, טוב לב ותלמיד נהדר. בגיל 9 הוא התחיל בנוסף ללימודים להתעניין בספורט והשתלב בחוג לקיקבוקיסינג. בתיכון הכיר את עולם המחשבים. סיים את בית הספר התיכון שבדרבנט בהצטיינות.

כאשר החליט לעלות לישראל, ניגש למבחנים של תוכנית "סלע" (סוכנות היהודית) ועבר אותם - אחד מתוך 30 מועמדים לתוכנית. מבחנים אלו דרשו מאמץ והשקעה מצדו, היות ולמד בתיכון גרמנית, נאלץ ללמוד אנגלית ולהגיע לשליטה טובה באנגלית ועשה זאת בתקופה של 3 חודשים.

גנדי (או גֶנה, איך שקראנו לו) הגיע לישראל לבדו, ללא הורים והשתלב בפרוייקט "ניצנה" של נוער העולה. במהלך לימודיו בפרוייקט קיבל אותות הוקרה על השגיו הלימודיים. חלומו היה לעסוק ברצינות במחשבים ובתכנות. לכן התקבל למכינת עולים באוניברסיטנה העברית. אולם לאחר שניגש למבחן הפסיכומטרי, לא הגיע לציון הרצוי על מנת ללמוד מחשבים.

בימים אלה היה עליו להתגייס לצה"ל. בתחילת שירותו הוא שירת בעזה ולאחר מכן עבר למפקדת ג'נין. גם במהלך שירותו טיפח גנה את חלומו על לימודי המחשב, המשיך לעסוק בנושא בכל רגע שהזדמן לו וגם ביקש ממפקדיו לקבל את התפקיד של טכנאי מחשבים. המפקדים גילו את כשרונו וקבלו החלטה לתת לו את התפקיד הרצוי. בדיוק הטכנאי שעמד לסיים את שירותו הצבאי עמד לפנות את מקומו לגנדי. לצערינו, רק ביום נפילתו של גנה הוא אמור היה לבשר לגנה את הבשורה הזו ולא הספיק.

חייו של גנה נקטעו בדרך לבסיס באוטובוס. הוא הלך מוקדם מדי וחלומותיו לא התגשמו בגלל שנפל בפיגוע הנורא בצומת מגידו והשאיר את כולנו המומים, כואבים ומתגעגעים נורא.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה