תפריט נגישות

רפ"ק ישראל אסולין ז"ל

כתבות ורשימות לזכרו

כרעם ביום בהיר

אלבום תמונות

(כתבה מתוך ביטאון איפ"א סניף המבורג, תורגם מגרמנית ע"י יהודית ספרן)

שמש זורחת ומצב רוח מרומם איפיינו את האוירה, בעת שהגיעה המשלחת הישראלית ב-18.6.82 להמבורג. הקבוצה, שמנתה 30 איש, היתה בדרכה לכנס איפ"א העשירי בויזבאדן. בהמבורג תוכננה שהייה קצרה בלבד - בערך שעה אחת - במלון קרטס. סניף איפ"א המקומי התכוון להנעים לעמיתיו הישראליים את שהייתם הקצרה על הצד הטוב ביותר. מזכיר הסניף, מר רילרס, קיבל את פני הישראליים, גם חבר איפ"א קורט כהן היה במקום.
בזמן שכמה מחברי הסניף המקומי התחילו לתכנן בילוי קצר לערב, קרה משהו בלתי צפוי, בלתי ניתן לתפיסה; חבטה עמומה נשמעה פתאום מגרם המדרגות הסמוך לאולם הכניסה של המלון. אדם נראה שוכב לרגל המדרגות, לפי הרושם - מחוסר חיים.
כרעם ביום בהיר פגע אסון זה בקהילית איפ"א השלווה; לרגלי המדרגות שכב גזבר סניף ישראל, החבר ישראל אסולין, מחוסר הכרה. כל הנוכחים הוכו בהלם; זעקות שבר מלאו את חלל אולם הכניסה. מר אוסקר רילרס, שנמצא סמוך למקום האסון, התחיל לנקוט בצעדים להגשת עזרה ראשונה. תוך כמה דקות הגיע אמבולנס, שהעביר את הפצוע לבית החולים האוניברסיטאי באפנדורף. אחרי הניתוח הוכנס למחלקה הנאורולוגית, לטיפול נמרץ.
מה שהתרחש לאחר מכן - זאת ציפיה ללא קץ, תקוה מחד ויאוש ודאגה מאידך; יחד עם הזוג רילרס ואשתי, עם הזוג אליזבט ורודי פרנק וכן חבר איפ"א יואכים שטרקוולדט התחלנו לטפל באשתו ההמומה של הנפגע, הגב' שרה אסולין.
ברצוני להביע בזאת את תודתי מקרב הלב לזוג פרנק, אשר באופן ספונטני העמיד חדר בדירתו לרשותה של גב' אסולין, קבוצת איפ"א הישראלית המשיכה ב-19.6.82 בדרכה לויזבאדן. גם ידידינו המסורים, בעלי מלון "מיכה" נחלצו לעזרתנו בכל יכולתם.
הקשתה על כל מאמצנו העובדה, שהגב' אסולין אינה שולטת בשפה הגרמנית. גם בנה אלי, אשר הוזעק מיד מישראל, אינו דובר שפה זו. לכן נאלצנו להעזר בידע שלנו בשפות אנגלית, צרפתית וספרדית. פתגם עתיק אומר, כי אין דבר העומד בפני הרצון - תוכנו של הפתגם הוכח במצב הקשה הזה, אך על אף כל האיחולים, תקוות ומיומנות הרופאים, התאכזר הגורל עם הפצוע.
ביום שני 21.6.82 נפטר חבר איפ"א ישראל אסולין כתוצאה מפגיעה במוח. אין מלים בפי כדי לתאר את שעות האבל, בעקבות פטירת ידידנו.
עם מות חברנו זה, איבד ארגון השוטרים הבינלאומי עמית נאמן והרבה חברים שכלו ידי נפש, שאודות פעילותו הפוריה אפשר לכתוב ספרים. ברצוננו לנצור את זכרו בלבנו.
בשיתוף פעולה עם גיסו של המנוח, מר אלי פרנקו, בוצעו בארבעת הימים הבאים כל הסידורים הנחוצים להטסת הגופה לישראל, בינתיים הספיקו להגיע אלינו מכתבי תודה והוקרה ממקומות שונים.
כנציג סניף המבורג הנני מודה עבור הבעת ההוקרה ומצהיר, כי כל מה שעשינו, עשינו בלב שלם וברצון כן לעזור.

גרהרט מילקרייט
יו"ר סניף המבורג

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה