תפריט נגישות

ויולט דיין ז"ל

היכל התרבות

היכל התרבות
אלבום תמונות

במרבית שנות קיומה לא היתה נתניה תמרור בולט על מפת חיי התרבות של מדינת ישראל. שמעה של נתניה יצא במהלך השנים כעיר שבה הבידור מושל בכיפת חיי התרבות . מועדוני לילה דיסקו, דיסקוטקים, בתי קולנוע, מסעדות ועוד.
יחד עם זאת, התגלו פה ושם במהלך השנים ניצוצות של חיי תרבות, כתיאטרוני ילדים מקומיים שהעלו כמה הצגות, תזמורות, מקהלות זמר ומחול, תערוכות ועוד. אולם, עד 1988 תושב אשר ביקש להנות את נפשו במופעי תרבות שהועלו על בימות גדולי התיאטראות ואולמות התרבות, נאלץ לכתת רגליו מנתניה, וזאת משום שבנתניה לא היה אולם הולם למופעי תרבות ומוסיקה.
בשנת 1989 נחנך היכל התרבות העירוני על אולמותיו המפוארים. או אז שונתה כליל מפת חיי התרבות בנתניה ובסביבותיה. היכל התרבות הפך מוקד חיי התרבות בעיר. על בימתו מוצגים מיטב ההצגות והמופעים המועלים ע"י התיאטראות הגדולים.
אלפים מתושבי נתניה ומסביבותיה מנויים על סדרות המנויים לתיאטרון, שבמסגרתן מופיעים מיטב התיאטראות בהצגות המובחרות ביותר, ועל סדרת מנויים לקונצרטים קלאסיים וקאמריים, להצגות ילדים.
בצל קורתו של היכל התרבות המפואר חוסות ופועלות קבוצות אומנים שונות: התיאטרון העירוני נתניה, חבורת "זמר השרון", להקות המחול הייצוגיות של נתניה, תזמורת נוער עירונית ועוד.
היכל התרבות העירוני, בהיותו מופקד על חיי התרבות, מפיק אירועים תרבותיים שונים, כגון תכניות ראיונות, אירועים הקשורים לתאריכים מרכזיים בחיי האומה, הרצאות וכדומה.
היכל התרבות הוקם על הבסיס של אהל-שם, באולם קטן זה נערכו ערבי תרבות ומופעים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה