תפריט נגישות

טוראי יורם רמיק גלזר ז"ל

אמא מספרת על יורם גלזר

ילדות

טוראי גלזר יורם ז"ל

יורם נולד בחיפה בתאריך: 7.4.42. כמנהג בימים ההם נסעתי לביה"ח במכונית משא של הקבוץ.
עד גיל 4 וחצי היינו במשק הזורע.
בזכרוני יש כמה ספורים עליו, הוא היה הראשון בקבוצת ילדים אחרי הקפאת ילודה של שנה וחצי, שבה לא נולדו ילדים במשק עקב המצב הבטחוני והכלכלי הקשה שהיה בארץ באותה תקופה.
בקבוץ היה מנהג שבהגיע הילדים לגיל שנתיים היו מנסים ללמד אותם צעדים ראשונים לעצמאות כשלב ראשון השאירו את הילדים למשך חצי שעה (הפסקת האוכל של המטפלת) ללא השגחה וצפו לתגובתם, טבעי היה שהילדים ילכו בדרך המוכרת להם והיא לחצרי הילדים. בנגוד לצפיות יורם החליט במקום לגשת לחדרי ההורים לגשת לרפת על מנת לחקור את מקורות החלב, כשנודע שהילד איננו חפשוהו כל חברי המשק ומצאוהו תחת אחת הפרות מנסה לחלוב.
רעיון אחר שצף במוחו, באחת ההפסקות של מנוחת הצהרים ארגן את הילדים של קבוצתו ליצור ים בבית הילדים, הם פתחו את כל הברזים בבית הילדים והמים זרמו בתוך החצרים. אפשר לתאר את תמיהת המטפלת שחזרה כשנחלי מים באים לקראתה בכניסה לבית הילדים, והילדים צוהלים ושמחים בתוך הים המדומה עם הבגדים והצעצועים.
בגיל 4 וחצי עברנו לנתניה, לא היו בעיות מיוחדות בשלובו בגן ואח"כ בבית הספר. אהבתו לכדורגל התחילה בערך בכתה ג' וגרמה לו להרבה בעיות משמעת.
אחיו הצעיר ממנו ב-8 שנים גדעון, נדבק בהתלהבותו של יורם לכדורגל ויחד בצוותא רכבו על אפנים למגרשי הכדורגל.
אהבתו השניה היתה המוסיקה. הוא התחיל ללמוד לנגן על כנור בכתה ו', קסם לו הרעיון שיוכל לנגן יחד עם אמא, ואמנם הגיע לשלב זה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה