תפריט נגישות

טוראי חיים אברהם גרובר ז"ל

קאקון

הקמת מעברת יכון

מצודת קאקון
אלבום תמונות

ב-1950 הוקמה סמוך לכפר הנטושי קאקון, מעברה בנויה צריפונים. המעברה נועדה ל-160 משפחות והתגוררו בה למעלה מארבע מאות עולים חדשים, אשר הגיעו ארצה לאחר קום המדינה. רוב העולים הגיעו מרומניה ומיעוטם מתימן. המעברה כונתה בשם יכון, כמאמר פסוק כ"ט בפרק כ"ב בתהילים: "בני עבדך ישכונו וזרעם לפניך יכון", וכן בגלל העובדה ששמה העברי מזכיר את השם קאקון. היא נעזבה אט
אט על-ידי יושביה. חלקם עבר להתיישבות ביישובים חקלאיים סמוכים וחלקם עברו לגור בערי הסביבה, כגון נתניה וחדרה. השם "יכון" נותר בשמו של בית-ספר אזורי למושבי מזרח עמק חפר. בית-ספר זה פעל עד לראשית שנות ה-80, במבני בית-הספר הערבי של כפר קאקון. כיום משמשים המבנים את המרכז הקהילתי של המושבים במזרח המועצה האזורית עמק חפר.
ב-1950 הוקמה סמוך לכפר הנטושי קאקון, מעברה בנויה צריפונים. המעברה נועדה ל-160 משפחות והתגוררו בה למעלה מארבע מאות עולים חדשים, אשר הגיעו ארצה לאחר קום המדינה. רוב העולים הגיעו מרומניה ומיעוטם מתימן. המעברה כונתה בשם יכון, כמאמר פסוק כ"ט בפרק כ"ב בתהילים: "בני עבדך ישכונו וזרעם לפניך יכון", וכן בגלל העובדה ששמה העברי מזכיר את השם קאקון. היא נעזבה אט אט על-ידי יושביה. חלקם עבר להתיישבות ביישובים חקלאיים סמוכים וחלקם עברו לגור בערי הסביבה, כגון נתניה וחדרה. השם "יכון" נותר בשמו של בית-ספר אזורי למושבי מזרח עמק חפר. בית-ספר זה פעל עד לראשית שנות ה-80, במבני בית-הספר הערבי של כפר קאקון. כיום משמשים המבנים את המרכז הקהילתי של המושבים במזרח המועצה האזורית עמק חפר.

מתוך הספר "בעקבות לוחמים"
מאת ההיסטוריון אריה יצחקי.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה