תפריט נגישות

סמל אמיר גרעיני ז"ל

תותחים בבוץ

מלמעלה יכול היה סגן-אלוף עודד בונה, לראות את הטנקים של גורודיש ושל "פידלה" נעים לעבר כראמה. חיל-התותחנים העלה את מיטב הקצינים שלו במטוסי "דרור" ו"פייפר", כדי לסייע לכוחות במבצע הקשה והמסובך הזה.
כאשר החלו הטנקים לנוע והתותחים המתנייעים - 155 מ"מ פרסו ליד חוות מוסה אלעמי, הסמוכה ליריחו, עלו בזה אחר זה בזוגות סא"ל עמוס, סא"ל משה פלד, סא"ל מאיר ציקלג, רס"ן עודד בונה וסא"ל דני פיינשיין-אבידר לאוויר עם המטוסים, כדי לטווח את הארטילריה.
מספר עודד בונה: "במשך היום התחלפנו לסירוגין. עמוס ומשה פלד עלו ראשונים. אני ומשה פלד עבדנו בגיזרה הדרומית. באותו יום היינו 6 שעות באוויר, עברנו את הגבול עם ירדן. כשהתרוממנו, איבד הטייס קשר עם חיל-האוויר והורדנו את הפקודות דרך מפקד התותחנים הפיקודי של פיקוד המרכז, אלוף-משנה חיים ירקוני.
"זו היתה הפעם הראשונה שהכנסנו את מטוסי חיל-האוויר לפעולה על המטרות של כראמה ממטוסים קלים. בהתחלה, כשהמטוסים שלנו נכנסו לפעולה, חשב הטייס שאלה 'האנטרים' ירדניים ועשה תרגילי התחמקות. חשבתי שאני מתעלף. התחלתי לטווח את השלוחה, עליה לחמו הטנקים של 'פידלה', ששקעו בתוך שלוליות המים, וטווחו לכן על-ידי הטנקים הירדניים. טיווחתי את הטנקים הירדניים. כל פעם שהופענו באוויר, הפסיקו הטנקים הירדניים לפעול. חזרנו אמנם עם מטוסים נקובים מאש נגד מטוסים, אך פעולת קציני התצפית האוויריים, סייעה לא במעט לכוח הטנקים לצאת ולשוב בפעולת כראמה".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה