תפריט נגישות

טוראי יוסף הרשקוביץ ז"ל

יוסף הרשקוביץ
בן 20 בנפלו
בן מלכה וינקו
נולד ברומניה
בה' באדר א' תשי"א, 11/2/1951
התגייס ב-12.2.1969
שרת בחיל השריון מפח"ט 401
נפל בעת שירותו
בכ"ג באב תשל"א, 14/8/1971
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: דימונה
חלקה: א, שורה: 1, קבר: 10.

קורות חיים

בן ינקו ומלכה. נולד ביום ה' באדר א' תשי"א (11.2.1951) בטרגול ניאמץ שברומניה, שם למד בבית-הספר היסודי. חונך מילדותו ברוח היהדות. עלה ארצה עם הוריו בשנת 1963. בתחילה למד עברית באולפן מקומי בדימונה והמשיך את לימודיו בבית-ספר יסודי מקומי, "אפיקים". היו לו נטיות מקצועיות ולכן למד גם בבית-הספר המקצועי במגדיאל. בעבודה היה מקובל על הממונים עליו, בחור עליז, פעיל בחיי החברה. במסגרת הגדנ"ע השתתף בטיולים רבים בארץ.

במחצית פברואר 1969 גויס לצה"ל והוצב לחיל-השריון. בתקופת מלחמת ההתשה שירת הרחק מביתו ונהג תמיד להרגיע את הוריו ואת בני-משפחתו ולעודד את רוחם, מכיון שידע עד כמה הם דואגים לו. היה עליז וטוב לב גם בשעות הקשות של חייו. הוא היה אומר, שהחיים קצרים ולכן בחופשותיו השכיל לנצל את זמנו הפנוי ולבלות עם חבריו.

יוסי נהג חיבה יתרה באחיותיו ובמיוחד באחותו המשותקת, תמיד הרגיע אותה ומילא את ליבה תקוה. כשהיה בא הביתה לחופשות משירותו בתעלה, היה עוזר להן בכל ומקדיש להן את זמנו הפנוי. היה אהוב גם על חבריו לנשק, חיוכו האיר את פניו גם במצבים של סכנה במסגרת שרותו בצה"ל, וחלקו היה רב בימי מלחמת ההתשה בהעזה ותושיה.

ביום כ"ג באב תשל"א (14.8.1971), נפל בעת שירותו.

הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בדימונה.

מפקד יחידתו כתב להוריו במכתב תנחומים: "בנכם היה חייל ותיק ומעולה ביחידתנו. הוא נלחם במעוזים הקשים והמסוכנים של התעלה... ליבנו כואב כי לפני שחרורו, כאשר נמצא תפקיד בשבילו, מצא את מותו".

המפקד ציין את יוסף כ"חייל ממושמע ונאמן למפקדיו ומסור למשימתו- והוא מעולם לא התלונן על מצבו והיה למופת לכל אנשי היחידה".

זיכרו לא ימוש מלב הוריו וידידיו הרבים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה