תפריט נגישות

רס"ל רונן גינגולד ז"ל

רונן גינגולד
בן 22 בנפלו
בן עדינה וישעיהו
נולד בכפר סבא
בח' בשבט תשכ"א, 25/1/1961
התגייס ב-נובמבר 1979
שרת בחיל הים מספנה
נפל בעת שירותו
בכ"ט בניסן תשמ"ג, 12/4/1983
מקום נפילה: גרמניה
מקום קבורה: נתניה
אזור: ש, חלקה: ד, שורה: 1, קבר: 6.
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

בן עדינה וישעיהו, נולד ביום ח' בשבט תשכ"א (25.1.1961) בכפר סבא. רונן למד בבית-הספר היסודי "איתמר" בנתניה. אחרי שסיים שמונה כיתות, הוא עבר לבית-ספר "אורט" בנתניה והשלימו במגמת אלקטרוניקה. היה תלמיד מוכשר ואהוב מאוד על מוריו, על חבריו, על משפחתו ועל כל מכריו. היה בן ואח מסור, יפה תואר ויפה נפש.

בנובמבר 1979 התגייס רונן לצה"ל, ואחרי שעבר אימוני טירונות השתלם בכמה קורסים מקצועיים בענפים השונים של הקשר והאלקטרוניקה. בספטמבר 1980, הוא התחיל לשרת כאיש קשר בחיל-הים ועלה לדרגת רב"ט. הוא הצטיין בעבודתו והתקדם בה, וביולי 1981 הועלה לדרגת סמל. כעבור שנה אחת הועלה רונן לדרגת סמ"ר. הוא התחתן ובנה את ביתו בכפר סבא. בנובמבר 1982, הוא התחיל לשרת בצבא הקבע.

בסוף מרס 1983 יצא רונן למסע ירח דבש באירופה עם רעיתו, אחיו וגיסתו. ביום כ"ט בניסן תשמ"ג (12.4.1983), בעת שעמדו בשיירת מכוניות ליד העיר קלן שבגרמניה, אירעה תאונה ובה נהרגו רונן, אשתו וגיסתו. אחיו נפצע קשה בתאונה.

כעבור שבוע ימים הוטסו ארונות שלושת ההרוגים לארץ והובאו למנוחות בבית-הקברות בשיכון ותיקים בנתניה. בן 22 שנים היה רונן במותו. הוא השאיר אחריו הורים ואח. אחרי מותו, הוא הועלה לדרגת רס"ל.

מפקד יחידתו כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "תחום עיסוקו, התמחותו, מסירותו ואמונתו בדרך עבודתנו הפכוהו לחייל מעולה, בעל מקצוע מעולה וייחודי, ומעל לכל תרם לסביבתו ולחבריו חיוניות יצירה, אווירה נעימה ונשיאה בעול משותף, בחברות ראויה לציון. הוא היה נכס חברותי, מקצועי ואזרחי, שלאורם אנו מחנכים את חיילינו-בנינו. התרשמנו עמוקות מתפיסת עולמו ומגישתו לחיל-הים. הוא רצה להמשיך ולשרת בצבא הקבע".

הוריו תרמו להנצחת זכרו ספרייה למספנה, שבה שירת.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה