תפריט נגישות

סמדר לוי ז"ל

סמדר לוי
בת 23 במותה
בת ימימה ויששכר
נולדה בחדרה
בח' באייר תשל"ח, 15/5/1978
התגוררה בחדרה
חללת פעולת איבה
בי"א בחשוון תשס"ב, 28/10/2001
מקום אירוע: חדרה
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: חדרה - חדש
הותירה: הורים, ארבעה אחים ואחות

קורות חיים

סמדר, בת ימימה ויששכר, נולדה בחדרה בח' באייר תשל"ח (15.05.1978). אחותם של יניב, יוסף, יהודה, שירן וחי. למדה בבית הספר היסודי "פאר עם" בבית אליעזר, חדרה, ובתיכון "תחכמוני" בעיר.

בתום לימודי התיכון התנדבה סמדר לשירות לאומי – היא שירתה כמזכירה רפואית בסניף קופת חולים "כללית" בבית אליעזר, חדרה. בתום שירותה הלאומי – והיא עטורת תשבחות והמלצות – מצאה על נקל עבודה בסניף קופת החולים "דגני" בחדרה.

סמדר הייתה לאישה אהובה בכל מקום בו הייתה. היא נודעה בשל נועם הליכותיה, מסירותה לסביבתה – למשפחתה, לחבריה הרבים, לעבודתה. טוב ליבה, צניעותה, נכונותה התמידית לעזור ולהושיט יד לסובביה מכל הלב וללא שום גאווה או צורך בתמורה – כל אלה הקנו לה את שמה הטוב, ועשוה לאהובה על הכול.

בצהרי יום ראשון י"א בחשוון תשס"ב (28.10.2001), בשעה שסמדר עמדה בתחנת אוטובוס ברחוב הנשיא בחדרה, בדרכה לעבודתה בקופת חולים בפרדס חנה, ירו לעבר התחנה שני מחבלים-פלסטינאים כדורים רבים ממכונית חולפת. שלוש נשים נרצחו במקום, וסמדר נפצעה קשה. היא הובהלה במצב אנוש לבית החולים "הלל יפה" בחדרה, אך מותה נקבע על שולחן הניתוחים.

סמדר הייתה בת 23 בהירצחה. הותירה הורים, ארבעה אחים ואחות. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין החדש בחדרה.

בדברי ההספד לסמדר הוזכרה משמעות שמה: "יד מרצחים שפלים גדעה באיבה פרח, ולא סתם פרח אלא סמדר – שהוא פרח של עץ הגפן ושהוא ראשיתו של פרי הענבים. וכמו שהענבים טובים למאכל וטובים לתעשיית יין ישן נושן, כך הייתה סמדר. כבר בצעירותה ריחנית הייתה, נעימה הייתה, חרוצה וטובת לב הייתה. ואף שנגדעה בטרם עת, הפוטנציאל שלה היה גדול. והמרצחים החייתיים פגעו בה ופגעו בנו, וכך היא לא הספיקה ואנו לא זכינו לראות במימוש הפוטנציאל החיובי שלה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה