תפריט נגישות

סג"מ דן דניאל פלד ז"ל

דן פלד
בן 20 בנפלו
בן מרים וסנדר
נולד באיטליה
בי"ח באב תש"ז, 4/8/1947
התגורר בשריד
התגייס ב-נובמבר 1965
שרת בחיל האויר ביס"ט
נפל בעת מילוי תפקידו
בח' בסיון תשכ"ח, 4/6/1968
מקום נפילה: חצרים
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: קיבוץ שריד
הותיר: אב, אם, אחות ואח

קורות חיים

סג"מ פלד דן (דניאל) ז"ל, בן סנדר ומרים, נולד ביום י"ח באב תש"ז, 34.8.1947 במילנו שבאיטליה, בעת שהיו הוריו במחנה מעבר לקראת עלייתם ארצה, אליה הגיעו בשנת 1948.

לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר היסודי בכפר סבא, עבר לקיבוץ שריד להמשך לימודי התיכון במסגרת "ילדי חוץ". עד מהרה הפך להיות כבן במשפחה המאמצת, בקבוצה, בנופי הטבע והאדם של שריד.

אהבתו לתעופה היתה רב גוונית. הוא השתתף בקורסי גדנ"ע אוויר בחופשותיו, הקים חוג לטיסנות לילדי הקיבוץ, היה חבר בקלוב דאיה ברמת דוד ואחר כך במגידו. על הדאיה לא היה מוכן לוותר גם כשהפך לטייס בחיל האוויר. שמים וארץ היו אהבותיו - גם כשהמריא לשחקים, נשאר נטוע באדמת הארץ. הוא אהב את עבודת הפלחה בעיקר את חריש אדמת העמק בלילות ירח. הוא חרש את שבילי הארץ ברגליו, טייל בה לאורכה ולרוחבה וצילם את נופיה, פרחיה ואנשיה.

בנובמבר 1965 התגייס לצה"ל ועם קבלתו לקורס טייס - חלומו התגשם. לאחר קבלת כנפי הטייס ביולי 67' היה לטייס קרב ומדריך טייס, שחינך פרחי טיס לאהוב את הטיסה כמוהו.

ביום ח' סיון תשכ"ח, 4.6.1968, נפל בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בקיבוץ שריד המשקיף על נופי עמק יזרעאל, שכה אהב.

מפקד יחידתו כתב לאמו במתכתב תנחומיו אליה, כי דן, במלאו את תפקידו, ידע "מה גדולה וחשובה המשימה עת אויבינו מתדפקים בגבולות, ועתה עת ראינוך אנו יודעים מאין שאב הבנה והכרה זו. עוד מצלצלים באזני מילותיך: 'רק אל תתנו שאסון זה ירתיע אחרים; זה קרה, אבל צריך להמשיך'. מוקירים אנו מאד מילות-אם אלו והן תהיינה כצו לנו".

אמו, מרים, שנהרגה בפיגוע ב"ליל הסדר" במלון פארק בנתניה (2002), נקברה, לבקשתה, בשריד ליד בנה דן.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה