תפריט נגישות

חיים עמרם ז"ל

חיים עמרם
בן 26 במותו
בן אסתר ודוד
נולד בכ"ד בסיון תשל"ט, 19/6/1979
התגורר בנתניה
חלל פעולת איבה
בד' בכסלו תשס"ו, 5/12/2005
מקום אירוע: נתניה - בכניסה לקניון השרון
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: נתניה - שיכון ותיקים
הותיר: הורים, שתי אחיות ואח, בת זוג
בעל עיטור המופת משטרה

קורות חיים

חיים, בן אסתר ודוד עמרם, נולד בישראל בכ"ד בסיוון תשל"ט (19.06.1979). ילד שלישי ובן ראשון להוריו, אח צעיר לרבקה ולתפארת ואח בכור לגיא. נולד וגדל בנתני'ה, ילד טוב ושמח, אוהב ואהוב, קשור מאוד לאחיותיו ולאחיו.

חיים החל את לימודיו בבית הספר "סיני" בשכונת דורה, והיה תלמיד מצטיין. כבר בכיתה ה', כשלמד בישיבת "אור תורה" בחדרה, התגלה כעילוי וניבאו לו עתיד בתורה. בגילו הצעיר עסק בכתיבת ספרי קדושה "חידושים", ואף כתב מזוזה. את לימודיו המשיך בתיכון "מרכז נוער" בנתני'ה.

בהגיעו לגיל גיוס התגייס חיים לחיל האוויר, לכנף 2, וסיים קורס הר"צ (הכרת רכב צבאי). בתקופה זו צמחה אהבתו לאופנועים, ומאז תמיד היה ברשותו אופנוע. חיים אהב לנהוג והירבה לנהוג, ותמיד הקפיד על נהיגה זהירה ואחראית.

לאחר שחרורו מצה"ל החל חיים לעבוד כמאבטח. לאחר שעבד זמן מה במלון "כרמל" בנתני'ה עבר לעבוד בקניון "לב הפארק" ברעננה, שם עבר קורס יוקרתי והוסמך כמאבטח סמוי, העובד בבגדים אזרחיים וברשותו נשק כל שעות היממה. משם עבר לעבוד בקניון השרון בנתני'ה, כסייר חיצוני במערך האבטחה. במהלך עבודתו חווה מקרוב פיגועים שאירעו בקניון ובסביבתו, אך לא הביע כל פחד. תמיד הדגיש שעבודתו היא שליחות חשובה, ושאת חייהם של יהודים יש להציל בכל מחיר.

חיים היה בן, אח ודוד אוהב, במיוחד דאג ותמך באחיו הצעיר גיא. היה בחור שמח ואוהב חברה, שהירבה לחייך ומצא לו אוהבים רבים בכל מקום בו היה. אהב לצפות בסרטים, והירבה לעסוק בספורט ולפתח את גופו במכון כושר. חיים אהב מאוד את נופי הארץ והירבה לטייל בה ברגל וברכב, ואף השקיע סכומים ניכרים ברכישת ציוד לטיולי שטח.

בשנים האחרונות לחייו הכיר חיים את דרי'ה, ובין השניים פרחה אהבה גדולה. דרי'ה התגיירה למענו, והוא היה לה למשענת ולתמיכה בכול. דרי'ה עודדה את חיים ללמוד, הוא החל להשלים בגרויות במכון וינגייט, הצליח מאוד בלימודיו והתכוון להמשיך ללימודים אקדמיים בתחומי הנדסה או עבודה סוציאלית.

חיים ודרי'ה תכננו טיול לחו"ל, ובטיול זה התכוון חיים לבקש את ידה של אהובתו, אך לא זכה.

ביום שני ד' בכסלו תשס"ו (05.12.2005), בשעה 11:26 לפני הצהריים, פוצץ מחבל-מתאבד את חומר הנפץ שעל גופו סמוך לכניסה לקניון השרון בנתני'ה. עשרות נפגעו וחמישה אנשים נרצחו, בהם חיים. כמה דקות לפני הפיגוע שמע חיים, שעבד כסייר חיצוני באבטחת הקניון, הודעה בקשר על חשד למחבל. הוא מיהר למקום, זיהה את המחבל והצמיד אותו לקיר תוך שהוא מרחיק אותו מהקהל. חיים הוציא את אקדחו, אך לפני שהספיק לירות המחבל התפוצץ.

"שוטר שהיה סמוך אליו והביט בו", מספרים בני המשפחה, "סיפר לכולנו שחיים, בשנייה האחרונה, חייך, חיוך של סיפוק של גיבור אמיתי... גיבור, שבזכות נחישותו ואומץ ליבו הציל נפשות רבות מישראל".

בן 26 במותו. חיים הובא למנוחות באותו לילה, שעות אחדות לאחר מותו, בבית העלמין בשיכון ותיקים בנתני'ה. כדי להביאו למנוחות באותו לילה ויתרה המשפחה על קבורה צבאית למחרת, כפי שהוצע להם. חיים הותיר הורים, שתי אחיות, אח ובת זוג.

על מצבתו של חיים יש דגם של אופנוע, לזכר אהבתו הגדולה.

במכון וינגייט הוחלט להעניק מילגה על שמו של חיים. המילגה, בסך אלף דולר, תוענק מדי שנה לספורטאי מצטיין.

לעילוי נשמתו של חיים הופקו 30 סידורים בהם מקובצות תפילות שנשים חייבות בהן, ובנוסף המשפחה מתכוונת לתרום ספרי תורה לישיבות נזקקות.

"חיים נמצא בישיבה של מעלה", כותבים בני המשפחה, "קרוב לצדיקים הגדולים, כי מי שמציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם שלם.

מי ייתן וה' ייקום את דמו של גיבור ישראל וישמור על עמו ישראל מכל משמר."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה