תפריט נגישות

סמ"ר אלירן בוסקילה ז"ל

רשימות לזכרו

אחי היקר / עידן

אלבום תמונות

אחי היקר

כל החודש האחרון עובר לי כמו סרט נע בראש. מהרגע ששמעתי שהיה פיגוע בצומת מגידו, החששות, הטלפונים וכו', אני זוכר את אבא מתקשר אלי ואומר לי שאנחנו עדיין לא יודעים כלום, אבל מאה אחוז שהוא היה על האוטובוס וביקש ממני להגיע הביתה. ובדך נסיעה הביתה אבא מתקשר לפלאפון שלי ואומר לי "עידן, בשורות רעות" כשהוא חנוק מדמעות, והויכוח עם החברים שלי אם אני אמור לברך עכשיו "דיין האמת", וההגעה הביתה, כשהביאו את הארון להיפרד ממך, וההלוויה, וההספד, ולראות את העיתון ביום שאחרי, וזרם של אלפי אנשים שזרם לבית, וגם עכשיו חודש אחרי ממשיכים להגיע. וזה היה חודש קשה, אלירן, לפעמים אני מהרהר בזכות מה זכתה משפחת בוסקילה לקבל מתנה כזאת, נשמה כל כך גבוהה למשך כמעט 21 שנה? ומצד שני אני מהרהר למה דווקא אנחנו? למה דווקא אתה? אבל אין תשובה יש דברים שהם מעל להבנת השכל האנושי חשבונות אלוקים שאין אנו מבינים.
אלירן, כשעלינו לקבר שלך ביום סיום השבעה ראיתי מזה מזעזע. ראיתי את החלקה הצבאית של בית העלמין הישן בחדרה והיו שם שמונה קברים טריים, אחד ליד השני, כל קבר מכיל עולם ומלואו, אדם שהחיים שלו נגדעו דווקא בתקופה שבה צריך לפרוח.
אלירן, תבקש רחמים על ישראל, שלא נראה עוד מראות כאלה של שמונה קברים טריים אחד ליד השני. שיותר לא יקברו ילדים את כל המשפחה שלהם, וששום אבא לא יצטרך יותר להגיד קדיש על הבן שלו, דבר שנוגד את טבע העולם.
עם ישראל הוא הלגיון של הקב"ה בעולם, הוא הסיירת וכל אחד שהולך מהלגיון, שנהרג או נרצח, מקטין את כוח הלגיון וכביכול ממעט כוחו של הקב"ה בעולם לכן אנו אומרים על כל אחד שנפטר "יתגדל ויתקדש שמיה רבה" - שכוחו של הקב"ה יגדל ולא יתמעט, לכן אנחנו אבא, אמא, משה, חן סבא, סבתות, דודים, דודות, חיילים, מפקדים וחברים חייבים להתחזק להרים את הראש לאחר שאנחנו מקבלים מכה ולהודיע לכל העולם שלא אבדה תקוותנו, שאם אתם חושבים שאנחנו נשברים, אתם טועים, אנחנו לא נשברים אנחנו חזקים.
"ויהי רצון, אלירן, שתהיה מליץ יושר של עם ישראל ובעזרת ה' תתקיים נבואת יחזקאל" כך אמר ה' אלוקים לעצמות האלה הנה אני מביא בכם רוח וחייתם. ונתתי עליכם גידים והעלתי עליכם בשר, וקרמתי עליכם עור ונתתי בכם רוח וחייתם וידעת כי אני ה'.

עידן

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה