תפריט נגישות

סרן מאיר שלמה מוקי קנישבך ז"ל

אזכרה - 29 שנים (28.8.2009)

אלדד

אלבום תמונות

מוקי היקר,
אנחנו מעולם לא נפגשנו. בהתחשב בעובדה שאני נולדתי שנתיים אחרי שאתה נפלת, זה נשמע הגיוני.
שמי אלדד ואני כיום מ"פ המסייעת של גדוד 890. פלוגת הרבטים, כמו שאתה מכיר.
אני משרת בגדוד מזה 8.5 שנים ועברתי את כל תפקידי הפיקוד בגדוד - מחייל ועד מ"פ.
כפי שכבר ציינתי, אנחנו לא נפגשנו. יחד עם זאת, אני כן מרגיש איפשהו שאני מכיר אותך. אני מכיר אותך דרך הפלוגה, פלוגת המסייעת שלך שכל כך אהבת.
אתה היית מ"פ מסייעת בסוף שנות השבעים. התקופה הייתה תקופה מתוחה ומורכבת. כפי שאתה יודע היטב, פיקוד על פלוגת מסייעת תמיד מוסיף קושי ועניין ולכן אני יכול לומר די בביטחון שאתגרים לא חסרו לך.
כשהתיישבתי לכתוב דברים אלה, התחלתי בלקרוא אודותיך. קראתי את קורות חייך, את אשר כתבו עליך חבריך ומפקדיך. כשישבתי וקראתי עליך ועל אופייך, גיליתי משהו מעניין ואף מפליא. גיליתי כי תכונות האופי אשר אפיינו אותך והערכים אשר היו בעלי משמעות יתרה בעינייך הם הערכים ותכונות אשר מאפיינות את הגדוד והפלוגה גם היום. קראתי שאתה היית מפקד מסור שדאג לחייליו בכל היבט אפשרי ואהב אותם אהבת אמת. עם כניסתי לתפקיד, לפני כחודש, אספתי את מפקדי הפלוגה לשיחת פתיחה. אחד הדברים המרכזיים עליהם דיברנו היה הדאגה ללוחמים והאהבה אותה צריך כל מפקד לחוש כלפי פקודיו.
קראתי עליך מוקי שערך הדבקות במשימה והרצון להוביל היו טבועים בך עמוק ואפינו אותך יותר מכל. כיום, כחלק מגדוד שסיסמתו היא "לא חוזרים עד שמבצעים", מחויבת פלוגת המסייעת לערך הדבקות במשימה ומחויבת היא אף להוביל בו.
כפי שאתה רואה, מוקי, ניתן לומר בבירור כי דמותך כמפקד עדיין חיה בפלוגת המסייעת, הדוגמא אשר שימשת בחייך והדרך בה פיקדת עדיין באות לידי ביטוי בגדוד וכל שנותר לנו, המשמרת הנוכחית, הוא לנסות וללמוד מהעבר, מהמפקדים המצוינים כדוגמתך שעזרו לעצב את מורשת הפלוגה והגדוד. אני מתחייב בפניך מוקי, לעשות כמיטב יכולתי, על מנת שפלוגת המסייעת של גדוד 890 תהיה פלוגה איכותית, מובילה וכזו שמבצעת את משימותיה בצורה הטובה ביותר, בדיוק כפי שאתה דאגת שתהייה במשמרת שלך.

ח' אלול תשס"ט
28.8.2009

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה