תפריט נגישות

אנדרה אלוש ז"ל

אנדרה אלוש
בן 40 במותו
בן פורטונה ופליקס
נולד בטוניסיה
בב' בחשוון תש"ה, 19/10/1944
התגורר בנתניה
חלל פעולת איבה
בז' באלול תשמ"ה, 24/8/1985
מקום אירוע: טול כרם
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: נתניה - שב"צ
הותיר: הורים, אישה וארבעה ילדים, אחים ואחיות

קורות חיים

אנדרה, בן פורטונה ופליקס, נולד בטוניס בב' בחשוון תש"ה (19.10.1944). אח לשלום, רפאל, סוניה, מרי-קלר, ססיל, הניה, בלה ופרנסואה. בשנת 1950 עלה עם משפחתו לישראל לאחר שהות של כשנה בצרפת. כשהגיעו ארצה, התגוררו במעברת 'עין התכלת' בנתניה.

אנדרה גדל והתחנך בנתניה. לאחר שסיים ללמוד בבית הספר היסודי "מוריה" נרתם לעזור בפרנסת משפחתו, והחל לעבוד.

בגיל 25 נשא אנדרה את נלי לאישה, ובמשך 15 שנה היה בעל מסור ואב אוהב לארבעת ילדיהם, אמיר, ראובן, דוד וסיון; הוא דאג שירכשו השכלה, והצלחתו להקים משפחה חמה ומלוכדת הייתה גאוותו הגדולה.

אנדרה עבד כמנהל עבודה בחברת בנייה; מכריו ומוקיריו מתארים אותו כבעל ידי זהב, שבנה את ביתו במו ידיו. הוא היה אהוב על הכל, שופע חיים, וכן נודע בשל חיבתו לספורט, בעיקר לספורט הימי, כגון צלילה ושייט. כמי שהכיר מבית מצוקה מהי, נהג לעזור למשפחות מצוקה בצעדיהן הראשונים בישראל, ונודע עקב כך ברבים בטוב לבו ובמסירותו.

בשבת ז' באלול תשמ"ה (24.08.1985) נסעו אנדרה ונלי, עם זוג קרובים, לקניות בשוק של טול-כרם. בזמן שעמד בכניסה לחנות תכשיטים הגיח לפתע מחבל, שהצמיד אקדח לגבו של אנדרה, וירה בו פעמיים. אנדרה נרצח במקום.

בן 40 במותו. אנדרה הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, הורים, אחים ואחיות. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בשיכון בן ציון בנתניה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה