תפריט נגישות

רס"ר אברהם אבי בקרמן ז"ל

אברהם בקרמן
בן 26 בנפלו
בן יהודית ומיכאל
נולד באשדוד
בי"ח בחשוון תשל"ז, 11/11/1976
התגורר בקדרון
התגייס ב-17.5.1994
שרת בחיל האויר טייסת 118
נפל בעת שירותו
בט"ו בניסן תשס"ב, 27/3/2002
מקום נפילה: נתניה - "פארק", סמוך לים
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: אשדוד
הותיר: אמא ואח

קורות חיים

שלשום, ב- 27/3/02, בשעה 7:22 בערב, בעיצומו של ליל הסדר, אותו חגגת עם המשפחה של גילי, פוצץ עצמו מחבל מתאבד ובאחת איבדנו אותך. נהרגת בפיגוע ברברי וחסר פשר שאינו נתפס ואינו יכול להיות נסלח על ידי בן אנוש.

חזקה עלי מסורת אבותי שאין מספידים בימי חול המועד, אומר לפיכך דברי פרידה.

הכותרת היום בעיתון אמרה "הוא היה מושלם". מאוד קשה לי על המילה "היה", אבל המשך הכותרת פשוט קולע.

אבי בקרמן, רובנו קראנו לך פשוט בקרמן ומספר מצומצם של חברים קראו לך אבי. לפני כשנתיים וחצי מונית לתפקיד מ.ע. אמל"ח, מפקד על מחלקת אמצעי הלחימה של הטייסת ובתוך זמן קצר הבאת את המחלקה לרמה הגבוהה ביותר. באין ספור ביקורות חיצוניות צוינה המחלקה באופן מיוחד בדוגמא לאיך מחלקה מקצועית צריכה להיראות וטביעות האצבעות שלך של סדר, ארגון, חריצות ומקצועיות נכרו בה היטב.

כמכונאי מוטס, כאיש צוות, היית משכמך ומעלה, סמן ימני לרמה הגבוהה של מכונאי מוטס, מוערך ביותר על ידי צוותי האוויר. זכיתי לבצע אתך מספר פעילויות מבצעיות, שלך באופן אישי שייך חלק גדול מהצלחתן. זכורה לי במיוחד פעילות מסוימת שאותה נדרשה הטייסת לבצע בתוך זמן קצר שלא אפשר ביצוע אימונים רבים. התעקשתי, באופן חריג, שתהיה אתה זה שתטוס איתי בצוות כמכונאי מוטס מתוך ידיעה שאתך תהיה לי שפה משותפת טובה מבלי הצורך הרגיל בביצוע אימונים רבים.

היתה לך, בקרמן, את היכולת המופלאה לדעת בדיוק מה נדרש לבצע מבלי שהדברים יאמרו באופן מפורש. לפעמים נדמית בעיני כקורא מחשבות. כשהיית איתי בצוות הטיסה הרגשתי רגוע ובטוח בכל הנוגע לדברים עליהם אתה מופקד.

הספקת לא מעט בחיים הקצרים מדי. התמסרת לתחביב הצלילה וכמו בכל דבר בו נגעת עשית את זה בשלמות, ברמה מקצועית גבוהה וחשוב לא פחות עם לב ענק ונתינה לסביבה. כמדריך צלילה הדבקת בחיידק הזה רבים מחבריך אותם לקחת לסופי שבוע באילת והכשרת אותם כצוללים חובבים. ניצלת את זכאותך ממועדוני הצלילה כדי להעביר קורסים ולחנוך נערים שידם אינה משגת מימון מלא של לימודי צלילה.

בניתי עליך, בקרמן, חוות הדעת הטובות שעברת במשך השנים העמידו אותך במקום טוב בהתמודדות על לימודים מטעם הצבא והמשך קריירה. נלקחת מאתנו בחתף והותרת חלל גדול בטייסת וחלל גדול בלבנו. אתמול בערב הספקתי ללמוד מאמך על המסירות שלך למשפחה, על כך שתמיד הקפדת לעדכן אותה מיד לאחר כל טיסה שחזרת בשלום ועל הקשר הקבוע מידי בוקר. שלשום כשלא התקשרת ידענו שהרע מכל קרה.

יהודית, יוני, ארז סבתא פנינה, החברה גילי שעדיין מאושפזת, מילים לא תוכלנה לנחם, גם לא אותנו. טייסת דורסי הלילה היתה בית שני לאבי ומעכשיו גם בית עבורכם.

בקרמן, מהכרותי אותך אני יודע שאתה מצפה שנהיה חזקים ואני מבטיח לך שכך נהיה. נשמור ככל שנוכל על המשפחה ועל גילי. נהיה מלוכדים, נהיה נחושים, נהיה חזקים ונשתדל להיות טובים כמוך.

יהי זכרך ברוך! (דברי פרידה מאת מפקדו - צביקי טסלר).

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה