תפריט נגישות

שמעון לורנט טימשיט ז"ל

שמעון לורנט טימשיט
בן 36 במותו
בן מונה ופול
נולד בכ"ז בתשרי תשכ"ו, 23/10/1965
התגורר בתל אביב
חלל פעולת איבה
בכ"ה בסיון תשס"ב, 5/6/2002
מקום אירוע: צומת מגידו
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: תל אביב - ירקון
הותיר: אם, אישה ובן, שני אחים

קורות חיים

שמעון, בן מונה ופול, נולד בפריז שבצרפת בכ"ז בתשרי תשכ"ו (23.10.1965). אחיהם של דני ואילן. עלה ארצה עם משפחתו בשנת 1970. שמעון למד בבית הספר היסודי "ויצמן" ובתיכון "עירוני ז'" ביפו, והמשיך לפנימייה הצבאית בחיפה.

אחרי השירות בצה"ל שמעון עבד במסעדת "שיפודי התקווה" שבשכונת התקווה בתל אביב. בהמשך דרכו ניהל מינימרקט ברחוב אבן גבירול בתל אביב. אחר כך עבד במסעדת "איציק הגדול" ביפו. כל חייו המקצועיים של שמעון סבו סביב ענף ההסעדה, שכן מגיל צעיר הוא גילה כשרון מיוחד בתחום המטבח. "הוא נהג לצאת לדיג, לחזור הביתה ומייד לבשל לכל המשפחה ולשכנים", סיפרה אשתו.

משנת 1999 ניהל שמעון, עם אימו ואחיו, בית קפה ברחוב יפת ביפו - קפה "פאול'ס". המקום התאפיין בקירוב לבבות ובאחווה בין יהודים וערבים. בית הקפה נקרא על שם אביו, פול, שעסק בענף הקפה ארבעים שנה והיה הראשון שהקים בארץ, בעזרת ידע שהביא מתוניס ומצרפת, אספרסו-בר. שמעון נהג להמציא טעמים של משקאות בבית הקפה שלו, ואלו התפשטו לחלק ניכר מבתי הקפה בארץ.

שמעון היה נשוי לקלודין. בשנת 1990 נולד בנם היחיד, ניר.

שמעון אהב מאוד את הים, והעביר את אהבתו לאשתו ולבנו. לא פעם היה שמעון דג בים עד השעות הקטנות של הלילה, קלודין הייתה מציירת את יפו, והבן ניר היה משחק ביניהם עד שהתעייף ונרדם בשק שינה על המזח. ריח הים המלוח, והקפה החם הנוטף מפינג'ן, היו חלק בלתי נפרד משגרת חיי המשפחה.

העיסוק בספורט היה מאהבותיו הגדולות של שמעון. הוא היה רוכב על אופניים דרך קבע ומשחק כדורגל. הייתה לו אהבה עצומה לקבוצת הכדורגל "מכבי" נתניה, בה שיחק כשוער בנעוריו, והוא נהג להגיע למשחקים עם בנו ניר כששניהם מאובזרים בצהוב, צבע הקבוצה, מכף רגל ועד ראש.

בחודשי חייו האחרונים שמעון השתלם בשלוחת מכון וינגייט בכפר תבור בלימודי ספורט, בכוונה להיות מאמן כדורגל לנוער. כדורגל היה לו תחביב במשך כל חייו, ועתה התכוון להופכו למקצוע.

בבוקר יום רביעי, כ"ה בסיוון תשס"ב (05.06.2002), התנגש בצומת מגידו מחבל שנהג ברכב עמוס חומר נפץ באוטובוס "אגד" קו 830, שעשה את דרכו מתל אביב לטבריה. המחבל פגע בתא הדלק של האוטובוס ובכך גרם לפיצוץ חזק, האוטובוס התהפך באוויר והתרסק בלהבות. כתוצאה מפיגוע קשה זה עשרות נפגעו ו- 17 בני אדם נרצחו, בהם גם שמעון. הוא היה בדרכו לכפר תבור, שם אמור היה להיבחן בבחינות הגמר בלימודיו לתפקיד מאמן כדורגל.

שמעון היה בן 36 במותו. הותיר אישה ובן, אם ושני אחים. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין ירקון בתל אביב.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה