תפריט נגישות

סמל אבנר יעקב ז"ל

אבנר יעקב
בן 19 בנפלו
בן לאה-לולו ואברהם
נולד בכפר סבא
בכ"ח בסיון תשי"ד, 29/6/1954
התגורר בכפר יונה
התגייס ב-9.5.1972
שרת בחיל השריון, חיל רפואה חט' 188, גד' 53
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"א בתשרי תשל"ד, 7/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: חושניה
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: נתניה
חלקה: 2, שורה: 6, קבר: 11.
הותיר: הורים, שני אחים ואחות

קורות חיים

אבנר, בן לאה ואברהם, נולד ביום כ"ח בסיון תשי"ד (29.6.1954) בכפר-סבא. הוא למד בבית-הספר היסודי "עמל" בכפר-יונה והמשיך את לימודיו בבית-הספר הממלכתי-דתי "בר-אילן" בנתניה. אבנר היה תלמיד שקדן וחרוץ, אהוב על מוריו ועל חבריו.

למרות שלמד בהצלחה, החליט בתום כיתה י' לשנות את דרך חייו ולהתחיל לעבוד ולהשתלם בגידול פרחים - תחום פעולה שהיה אהוב עליו אהבת-נפש. תחילה עבד בחממת הפרחים בצור-משה, שם קנה לו את הידע הבסיסי במקצוע. אחרי-כן עבד בשיתוף עם דודו גרשון ז"ל, שנפל אף הוא במלחמת יום-הכיפורים. בחצר-ביתו בכפר-יונה גידל אבנר וטיפח סוגים שונים של פרחים ורווה נחת מעמלו: הפרחים עלו יפה והרהיבו עין-כל ביופיים. אך הגיוס לצה"ל קטע את עבודתו והוא נאלץ להעביר אותה לבני משפחתו, שמלאו את מקומו. הוא אהב לעזור לזולת והיה בן נאמן ומסור להוריו.

אבנר גויס לצה"ל בראשית מאי 1972 והוצב לחיל-השריון. לאחר סיום הטירונות, ולאחר שהשתלם בקורס חובשים קרביים ועבר השתלמות מקצועית בבית- החולים "מאיר" בכפר-סבא, התמנה לחובש קרבי. מפקדיו וחבריו ליחידה ציינו את חיבתו הגדולה ומסירותו למקצועו ואת נכונותו המלאה לעמוד במשימות שהוטלו עליו במהלך שירותו הצבאי.

כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים היה אבנר עם יחידתו במחנה "יפתח" שברמת-הגולן, שם שימש כחובש-מרפאה. בימים הראשונים של המלחמה, בחודש תשרי תשל"ד (אוקטובר 1973), נפל אבנר בשבי הסורים עם אחדים מחבריו, שלחמו באזור חושנייה. כעבור זמן הוברר, כי הסורים רצחו אותו נפש לאחר שנפל בשבי בידיהם, ב- 7.10.73 . הובא למנוחת-עולמים בבית- העלמין בנתניה. השאיר אחריו אב, אם, שני אחים ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה