תפריט נגישות

רס"ל ענב בציר ז"ל

ענב בציר
בן 24 בנפלו
בן מזל ושלום
נולד בישראל
בט"ז באלול תשכ"ה, 13/9/1965
התגורר בנתניה
התגייס ב-מאי 1985
שרת בחיל האויר טייסת תחזוקה
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ו בניסן תשמ"ט, 1/5/1989
מקום נפילה: צומת חבצלת השרון
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: נתניה
הותיר: הורים ושלוש אחיות

קורות חיים

ענב, בן מזל ושלום, נולד ביום ט"ז באלול תשכ"ה (13.9.1965) בנתניה. ענב גדל במשפחה חמה, אוהבת ומלוכדת, שסיסמתה היתה 'כולם למען כולם' ובאווירה כזאת עוצבה דמותו ואישיותו. טוב לבו ונכונותו לעזור התבטאו גם בשעת הלימודים כאשר תוך כדי השיעור קם ממקומו ועזר לחלשים שבחבריו ולא חש שעזרתו זאת מפריעה למורה. למזלו הרב הבינה המורה את כוונתו הטובה ובהמשך הזמן למד לעשות זאת מבלי להפריע למהלכו התקין של השיעור.

ענב סיים בהצטיינות את בית-הספר הממלכתי-דתי 'מוריה'. המשיך ולמד שנה אחת בבית-הספר התיכון-הדתי 'בר-אילן'. אך בשל רצונו העז ללמוד מקצוע, המשיך ולמד בבית-הספר התיכון-המקצועי 'אורט יד ליבוביץ' - כולם בנתניה.

בצד לימודיו עסק להנאתו בדוגמנות ובעבודה בערבים בבתי מלון, כדי לממן לעצמו לימודי נהיגה ורכישת רכב פרטי. את בית-הספר המקצועי סיים ענב במגמת מכשור ובקרה בהצלחה מרובה והמשיך ללמוד שנתיים, במסגרת העתודה, במכללה הטכנולוגית 'אורט' ואף את לימודיו אלה סיים בהצטיינות יתרה.

ענב גויס לצה"ל במאי 1985 והוצב לחיל האוויר. את הטירונות עבר עוד בתקופת הלימודים. בשל ידיעותיו המקצועיות נשלח כבר בשנת שירותו הראשונה להשתלם במשך שבעה חודשים בארצות-הברית.

כדי להצליח במשימה, סיים ענב בהצלחה קורס אנגלית טכנית. בתקופת ההשתלמות למד ענב ציוד מחשוב חדיש, ועם שובו קלט את הציוד בארץ והיה למוביל במחלקתו בהבנת הציוד ובאחזקתו.

ענב זכה בהערכת מפקדיו, שהמליצו עליו במלים חמות לקבל דרגות פיקוד בזו אחר זו, עד שהגיע לדרגת רב-סמל. באחת ההמלצות נאמר: "בעל מקצוע טוב מאוד, מסור ואחראי, בעל כושר ארגון, תורם רבות". הוא קיבל פרס ייעול מטעם הוועדה היחידתית להצעות ייעול. בתום שלוש שנות שירות חובה הצטרף ענב לשירות הקבע בצה"ל.

ענב היה בן למופת ואח אוהב לשלוש אחיותיו. הוא דאג להן ככל יכולתו. אם היה צורך להסיע אחת מהן בשעות לא-מקובלות, הן ידעו תמיד כי ניתן לסמוך עליו. כאשר אחותו דגנית נישאה, והוא בן שבע-עשרה בלבד, דאג לכל פרטי האירוע, ואחר-כך כאשר ילדה, קיבל חופשה מיוחדת מיחידתו והסיע את כל בני המשפחה לירושלים. ענב גם הושיט עזרה פיננסית להוריו ולאחיותיו.

ביום כ"ו בניסן תשמ"ט (1.5.1989) נפל רב-סמל ענב בציר בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בנתניה. השאיר אחריו הורים ושלוש אחיות - דגנית, זמורית וגפן.

במכתב התנחומים למשפחה השכולה ציין מפקדו כי "לענב היו ארבע שנות עשייה, התפתחות והתקדמות, שבהן הצטיין לכל אורך הדרך.

לא היה מכשיר שכוונותיו הוסתרו ממנו, ידע להכיר מבפנים את תחנת הבדיקה הממוחשבת עבור 16-F. רס"ל עינב היה לדוגמה ולמופת בקרב כל החיילים, מסור, שקדן וישר.

לכל אורך שירותו הצטיין ביושרו ובחיוכו, שהקרין אווירה של אופטימיות לכל הסובבים אותו. בלבנו חרותה מורשת העשייה שהשאיר אחריו בלכתו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה