תפריט נגישות

סגן מנחם שניידר ז"ל

מנחם שניידר
בן 22 בנפלו
בן שרה ויוסף
נולד בנתניה
בי' באייר תשי"ג, 25/4/1953
התגורר בנתניה
התגייס ב-יולי 1971
שרת בחיל האויר טייסת 109
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ח באדר א' תשל"ו, 29/2/1976
מקום נפילה: מצדה
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: נתניה
הותיר: אישה בהריון, בן, אב, אח ושלוש אחיות

קורות חיים

בן יוסף ושרה. נולד ביום י' באייר תשי"ג (25.4.1953) בנתניה כבן-זקונים למשפחה ענפה. דור שביעי בארץ. למד בבית-הספר היסודי 'ביאליק' ובבית-הספר התיכון 'טשרניחובסקי', במגמה חברתית.

מנחם היה נער עליז וחברותי - שופע מרץ, ביטחון-עצמי ועצמאות. בשעות-הפנאי אהב לעסוק בשיט ובענפי ספורט. מנחם היה חבר בתנועת 'מכבי צעיר' שבנתניה, תחילה כחניך ואחרי-כן כמדריך. במסגרת פעילותו בגדנ"ע סיים קורס מ"כים.

בגיל 17 התיתם מאמו. את שאיפתו להיות טייס ניתן לו להגשים, כאשר התקבל לקורס טיס.

מנחם גויס לצה"ל בסוף יולי 1971 והוצב לחיל-האויר. בתום שנתיים מפרכות הוענקו לו כנפי-טיס ודרגת סגן-משנה. הוא הוצב לאחת הטייסות של חיל-האויר ועשה חיל בתפקידו. בחוות הדעת התקופתיות צוין שהוא קצין טוב. מוכשר ויעיל ובחור חיובי ועליז שמתחבב על הכול.

בזמן מלחמת יום-הכיפורים מילא את כל המשימות שהוטלו עליו במסירות ובהצלחה. על פועלו במלחמה הוענק לו 'אות מלחמת יום-הכיפורים'. וכן, הועלה לדרגת סגן.

בשנת 1974 נשא לאישה את חברתו מאיה וכעבור שנה נולד בנם בכורם, אורן. ביתם היה פתוח תמיד לחברים ושררו בו יחסי חום והבנה. באותה עת החליט מנחם להאריך את שירותו בצבא-הקבע, עד סוף 1977. לאחר השתלמות שימש כמדריך טיסה. הכל העריכו אותו כמדריך מעולה וכקצין אחראי ויסודי שתרם רבות ליחידה מניסיונו ומאישיותו.

חברים רבים היו לו שהעריכו את פשטות הליכותיו, את טוב-לבו ואת שמחת החיים שבו. הם זוכרים אותו כמי שהיה סמל החיים - כמי שידע להיות חבר טוב. ישר, צנוע, פיקח ורציני - וכמי שהשכיל לקפוץ על הבמה, לשיר, לרקוד ולהציל כל מסיבה בבדיחות שנונות.

ביום כ"ח באדר תשל"ו (29.2.1976) נפל מנחם במילוי תפקידו באזור מצדה. הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין שבנתניה. השאיר אחריו אישה בהריון, בן ואב. כחודשיים לאחר נופלו, ביום הולדתו, נולדה בתו מיכל.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "מאיה יקרה, בלב כבד וברטט אני כותב לך ולבנך הקטן, אורן, שורות אלה שמא אגרע מדמותו של בעלך מנחם ז"ל. מנחם היה מדריך אהוב ממש! בחוש-ההומור שלו, במידת האחריות והבגרות שגילה, באישיותו ובניסיונו תרם הרבה-מאוד לכולנו ולחניכיו. ביום ראשון המריא למשימתו האחרונה ולא חזר עוד ממנה. דוממים מרכינים ראשינו. עד כמה יחסר לנו!".

משפחתו תרמה לזכרו תשמישי קדושה לבית-כנסת. חבריו ארגנו, בשיתוף עם המשפחה - בהתאם לאופיו הספורטיבי של מנחם ולפי נטייתו להדרכה וחינוך - בחסות סניף 'מכבי' ועיריית נתניה, מירוץ-רחובות, כמפעל-הנצחה. המירוץ מתקיים מדי-שנה בתאריך יום-הולדתו של מנחם והוא עממי ותחרותי, כולל רצים וקבוצות מכל רחבי הארץ עם הענקת גביעים ומדליות למנצחים. בנוסף - נערך מדי-שנה שיוט גלשני-רוח ע"ש מנחם, מאורגן בידי חבריו ומשפחתו, עם הענקת פרסים יקרי-ערך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה