תפריט נגישות

שוטר יעקב (זקף) קיקו גיגי ז"ל

יעקב (זקף) גיגי
בן 18 בנפלו
בן סימי וימין
נולד במרוקו - פס
בכ"א בחשוון תש"ט, 23/11/1948
התגורר בנתניה
התגייס ב-9.11.65
שרת במשטרת ישראל משמר הגבול (מג"ב)
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה בתשרי תשכ"ז, 9/10/1966
מקום נפילה: ואדי אל חמה
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: נתניה

קורות חיים

שוטר חובה גיגי זקף ז"ל, בן סימי וימין. נולד בעיר פס אשר במרוקו ביום כ"א במרחשון תש"ט (23.11.48). המשפחה עלתה לארץ בשנת 1957, ויעקב אז בן תשע.

לאחר שנה של סבל ועוני במעברה ליד פתח-תקוה, עברה המשפחה לשיכון עולים בנתניה. גיגי החל ללמוד בעיר מגוריו והשלים את חוק לימודיו העממיים. לאחר מכן יצא לעבוד בבניין ובעבודות אחרות כדי לסייע למשפחתו בשעת מצוקתה הכלכלית.

רצונו האישי היה לתרום לביטחון ישראל, וב-9.11.65, כשהתגייס, לפני שמלאו לו י"ח שנים, התנדב למשמר הגבול, כי חיל זה קסם לו עוד בגיל צעיר. "לא אהיה גבר אם לא אלך למשמר-הגבול" היה אומר.

הוא הוצב כלוחם. בפלוגה היה ידוע באומץ ליבו, מסירותו לחבריו ומשפחתו, דבקותו במטרה והיותו בעל יוזמה אישית מבורכת.

במשך שנת שירותו היה מבלה את חופשותיו הקצרות בבית הוריו ולאחרונה אמר לחתום על שירות קבע במשמר הגבול. למרות הזמן הקצר יחסית שבו שירת בחיל, הספיק לצבור ידע וניסיון מבצעי רב גוני וזכה להערכת מפקדיו.

בהיותו בחופשה עזר רבות למשפחתו, והיה מקובל עליהם ועל שכניו. בראותו את מצוקת הוריו דאב לבו ואת משכורתו תיכנן להעביר להם ברוב מסירותו ואהבתו.

בתאריך 8.10.66, בעת ששירת בפלוגה ז' בשער הגולן, נשמעו פיצוצים מכיוון ואדי אל-חמה. למקום הוצאה חולית מג"ב לבדיקת נסיבות הפיצוצים. התברר שחוליית המחבלים פוצצה צריף עץ ופלטפורמה של טרקטור של אחד היישובים. בהתקרבם לשם, במרחק 25 מטר, עלה הג'יפ על מוקש וכך נהרג השוטר גיגי ועוד חמישה שוטרי מג"ב נוספים.

"יהי זכרו ברוך".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה