תפריט נגישות

סמל מאיר מלמה ז"ל

מאיר מלמה
בן 19 בנפלו
בן סעדה ועובדיה
נולד בטבריה
בתמוז תרפ"ח, 7/1928
התגייס ב-1947
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בפעילות מבצעית
בי"ט באדר א' תש"ח, 29/2/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: כפר חיטים
באזור טבריה והעמקים
מקום קבורה: טבריה

קורות חיים

בן עובדיה וסעדה. נולד בחודש תמוז תרפ"ח (1928) בטבריה.

בהיותו עקום רגלים בהיולדו חלתה אמו מרוב צער ואחרי שבוע מתה. אחרי טיפול ממושך בתחבושות של גבס נתישרו רגליו לגמרי בגיל שלוש. כן התגבר בעזרת טיפול רפואי סדיר על מחלת עיניים בשנות לימודיו בבית-הספר של "אליאנס" בטבריה.

אחרי גמרו את לימודיו בגיל 15 החל לעבוד בנגרות. בן 16 התגייס לנוטרות ושירת בקרית-חיים. משם נענה לקריאת המוסדות והתגייס לבריגדה העברית. שירת במצרים, צרפת, בלגיה, הולנד וגרמניה, ונשתבח בפי מפקדיו על הצטיינות, צייתנות ודייקנות במילוי פקודות. אחרי שחרורו לא מצא עבודת נגרות בטבריה ועבר לעבוד בבנאות בחיפה. פעם, בבואו הביתה ליום שבת, הציע לאביו לבנות לו בית במקום הצריף. עזב את עבודתו בחיפה ובמשך 7 חדשים הקים במו ידיו את הבית. את עבודות הריצוף והטיח הוכרח להשאיר לאביו, כי בינתים החלה מלחמת-השחרור והוא, כחבר ה"הגנה", הלך לשירות המולדת.

אחרי גמרו קורס מ"כ הספיק עוד ללון לילה אחד בשלוה בחדר שהוכן בשבילו בבית החדש, ומאז לן בריכוזי ה"הגנה", בחי"ש, והשתתף בפעולות עזרה בהגנת ישובי הסביבה והתחבורה העברית.

פעם נשלח בטנדר עם שמונה בחורים לתפוס מכונית, שלפי ידיעת מטה ה"הגנה" המקומי הובילה נשק לכפרים הערביים שבסביבה.

בגלל קלקול בטנדר הוכרחו לחזור לטבריה, אך הוא לא נתן לחבריו להסתלק מהמשימה בגלל קלקול המכונית. לפי דרישתו לקחו מונית של "אגד" ויצאו שנית לדרך. ליד כפר-חיטים הבחינו במכונית-הנשק הערבית. לפקודתו הכינו הבחורים את רוביהם ליריה ואחד מהם פלט כדור ופגע בו ופצעהו פצע-מוות ביום 29.2.1948, י"ט אדר א' תש"ח. נקבר בטבריה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה